Oldalak

2014. augusztus 4., hétfő

3. fejezet

Sziasztok, mint látjátok, megérkeztem a következő fejezettel. Kérlek titeket, hagyjatok nyomot magatok után J
 Jó olvasást kívánok! 
Sz. Z.

 Siker?
A siker kulcsa, a próbálkozás…

Izgatottan kattintottam a „beérkezett levelek” címszóra az e-mail fiókomba és adrenalinnal telve böngésztem a feladók között, Liza levelét keresve. Ez a tehetségkutató dolog nekem is épp oly idegfeszítő és lenyűgöző pillanatokkal jár, akárcsak neki. Tapsikolva nyitottam meg a tőle származó levelet és drukkolva fogtam hozzá az olvasásnak:

Drága Reni,
Számtalan formában közölhetném veled a tegnapi eredményeket, de úgy döntöttem e-mailben a leggyorsabb és a legpraktikusabb. J Telefonba, túl sokáig tartana és túl drága lenne. J Először is mindennek ugorjunk az elejére- részletes beszámoló lesz, úgyhogy készülj!
            Tegnapelőtt, amikor búcsút vettünk egymástól elképzelni sem tudtam, hogy milyen lesz a hely, ahová elvisznek minket. Most már tudom, hogy csodálatra méltó. Teljesen ledöbbentem, mikor elhúzták a fehér kisbusz ajtaját és szememet végigjártathattam a tájon. Gyönyörű épületek, gyönyörű kertekkel szegélyezve. Egy kisebb luxusvilla tárult fel előttünk… Ez mind szép és jó volt, míg el nem jött az éjszaka után a reggel, azaz a tegnap, az erőfeszítések napja. Idegtépő és felejthetetlen percek, órákba nyúló várakozások és a drukk, ami az egész szervezetet hatása alatt tartja. Ez csak egy kicsi abból, amit átéltünk a kényelmes bőrfotelekbe ülve, folyamatosan az ajtót szuggerálva, várva a női hangot, ami bemondja a nevünket, szólít minket arra, hogy következünk.
            Egész lényemben reszkettem. A mikrofon szinte kicsúszott a tenyeremből, éreztem, ahogy végigfutnak homlokomon a veríték cseppek, de tudtam nem szabad izgulni. Most nem, mert ettől függ a jövőm.  Ahogy meghallottam a dalom kezdő hangjait, elpárolgott belőlem az őrületbe kergető félelem, és megfelelni akarás. Többnyire mindent sikerült kizárnom. Óvatosan kezdtem el a dalt, ami ettől a perctől a legfontosabbá  vált az életemben. Minden tanácsodat megfogadva próbáltam meghódítani a „közönséget”.  A refrént már-már ordítottam, de nagyon jól esett, kiadhattam mindent. A hatása alá kerültem és, ahogy észleltem leendő mentorom és segítője is, de ez nem igazán adott önbizalmat, mindinkább kételyekkel töltött el. Mihelyst elhalkult a zene, majd végleg megszűnt, a kellemetlen érzések nyomban visszaköltöztek lelkembe.
            Ma reggel sem ébredtem oldottabban, mint ahogy tegnap elhagytam a termet, ahol rajtam kívül még jó páran mutatták be páratlan tehetségüket. Bizalmam percről percre csökkent, alig hittem benne, hogy ma valami jó történhet. Én voltam az utolsó, előttem már mindenki távozott vagy édes, vagy keserű könnyekkel, de elmentek, ujjongva vagy beletörődve a sorsukba. Reménytelin vagy csalódottan, de tudatában az eredményüknek. Viszont én még mindig ott ültem, az ijesztően magas falak között egyes-egyedül várva az ítéletemet. Mélyen befészkeltem magam a fekete fotelba és vártam továbbra is.  Az ajtó résnyire nyílt és szólítottak.
            Mentorommal szemben ültem. Teljes csend honolt a szobában, csak az óra idegesítő kattogása törte meg másodpercenként. Óvatosan, és nem túl feltűnően rágtam a szám szélét.  Alföldi neki állt és körülbelül egy ötszáz szavas kritikát rittyentett csak úgy, csak nekem. Utolsó mondataival annyira szíven ütött, hogy az összes reménykedésem hiába valónak tűnt. A felkészülések boldog pillanatai szertefoszlottak, csak a rosszra tudtam gondolni. Vége. Mindennek vége. Szorosra csuktam össze a szemhéjaim, akadályt képezve kibuggyanni akaró könnyeim előtt. Nem szabad sírni, azt csak a győztesnek lehet. Még elmormoltam az utolsó imámat, és ekkor Robi benyögte a döntését:

„ Kisasszony, maga az elhangzottak ellenére nagyon tehetséges, de szüksége van fejlődésre, viszont pont ezért nem megyek maga nélkül az élő show-ba!”

Nem hittem a fülemnek, az érzéseim az idő töredéke alatt vettek száznyolcvan fokos fordulatot és változtak örömujjongásba. Remélem te is boldog vagy, mert én felhőtlenül. Szavakba önthetetlen, amit most érzek. Ma este már otthon leszünk, és együtt ünnepelhetünk. J Még mindig nem tudom elhinni J
                        Lizzi!
Visítozva, összevissza ugrabugrálva keltem fel a székről és őrült módjára törtem a fejem, mivel is lephetném meg. Végül valami cuki tortán állapodtam meg.
Maga a sütés ripsz-ropsz kész lett, legtöbbet a díszítéssel kellett bajlódnom. A levendula lila bevonaton tejszínhab, és marcipánvirágok díszelegtek. Már annyira kíváncsi voltam a reakciójára, hogy az izgatottság miatt a kezem is remegett, szerencsére nem tettem kárt az életművemben. Vigyázva minden kis részletre helyeztem a hűtőbe, és lakásfeldíszítő útra indultam – persze nem kell többet gondolni egypár színes lufinál és szalagoknál.
Lassacskán ugrott át a digitális óra neonfényben vibráló számlapja 22:00 -ra. Elég későre járt, de cseppet sem voltam álmos. Folyamatosan lestem ki az ablakon, a már órák óta sötétben álló utcára, és vártam Liza érkezését. Megígérte, hogy még ma hazajön. Minden egyes kisebb motorhangra és halovány fénycsóva villanására felkaptam a fejem és a kékesen áttetsző függönyt eltolva szemeim elől, a tiszta ablakon meredtem az utcára, de újból és újból csalódnom kell. A huszadik vaklárma után szám széle enyhén lefelé görbült. Végre, végre! – gondoltam magamba, mikor egy nagyobb méretű autóbusz parkolt le a bejárat elé /emlékeim szerint Liza is valami hasonlóval fog jönni /, de ismét tévedtem, csak a felettünk lakó gyerekek jöttek haza az erdei-iskolából, és ahogy így elnézem nagy gonddal, vigyázva holmijukra, rohantak be az ajtón, aminek csapódási rezgését még a mi emeletünkön is érzékeltem. Biztos boldogok – töprengtem és belefeledkeztem az emlékeim viharába.            
Amikor én is ilyen kicsi voltam - nem mintha most sokkal nagyobb lennék-, amikor a többiekkel együtt jártunk táborozni. Amikor megszámlálhatatlanszor csobbantunk bele a Balaton hűs, frissítő, szürkés-zöld vizébe. Hányszor pihentünk meg a hatalmas fák menedéket nyújtó árnyékában. Mennyiszer használtuk a forró szelet sárkányeregetésre, és milyen sokszor szálltunk biciklire, csak hogy rövid, háziversenyt rendezzünk, a Dunántúl madárcsiripeléstől zajos lankáin. Senki nem tudja hányszor ettünk a szomszéd fájáról cseresznyét és hányszor másztuk meg a kertünkben álló diófát. Azóta ki tudja hány év rohant el, engedélyt se kérve az elsuhanásra.
Élesen sejlik fel bennem az élmény egy fantasztikus nyári táborról, ahol megismerkedtem Lizával és Karolinával. Még bőven általános iskolába jártunk és kihasználtuk a gyermeki ismerkedés fesztelenségét. Így tettünk szert egymás barátságára, ami, azóta is tart, szerintem már olykor meseszerű. Persze nincsenek kizárva a néha talán túl heves viták, de nem igazi barátság, ahol nem vesznek össze. Karolinával nagy sajnálatunkra nem találkozunk olyan sokszor, mert a kötelessége és a szíve az ország másik felére húzta. Mi meg Lizával, nos, mondhatom szingliként ugrottunk fejest a főváros nyüzsgő kavalkádjának a legjavába. Pontosan a legjavába! Nem, nem valami szerény első évvel kezdenénk, nem a legnagyobb forgatag kell nekünk… Minden elismerésem megvan magam felé, hogy ezalatt a röpke egy év alatt egyszer sem futottam haza, az icipici – valójában, azért elég tágas – falusi kertes házunkba, és még egyszer sem hisztiztem, vagy gyötört szörnyű honvágy és nem kellett Lizának visszarángatnia.
A szobámban most teljesen sötét van, hogy kiláthassak az útra, és tökéletes kényelemben mélyedhessek bele a kellemes emlékek elemzésébe és a memóriámban hosszú évek óta tárolt képsorok újrajátszásába, ezért is öntött el a félelem érzet, amikor halk matatást hallottam a konyha felől. Elméletben a legrosszabbra is felkészülten, az összes bátorságomat összekaparva, osontam ki a szintén koromsötét nappaliba. Megragadtam a seprű hideg fémnyelét és lándzsaként tartva magam előtt indultam a „csatába”. A kanapé mögött négykézláb tettem meg a rövid utat, szívem erőteljesen lüktetett. Kezeim csúsztak a hideg verejtéktől, és remegtek a padlón. A söprűt még ekkor is görcsösen szorítottam, minden támaszomat benne lelve. Óvatosan álltam talpra és tekintetemet a konyhából kiszűrődő fény irányába vezettem. Öblös csattanás szakította meg a folyamatos kotorászó hangokat, és pulzusom ismét kétszeresére ugrott.
-   -  ÁÁÁúúúúúúú – hallottam egy kétségbeesett hangot
- -   Liza? – kiáltottam, vagyis kiáltva suttogtam, alig hallhatóan, mikor megálltam a konyha szélén. A söprű továbbra is fegyverként feszített karjaim között. Hangomra összerezzent és egy apró „whhhhááá” kíséretében felugrott a levegőbe. Hitetlenül pislogtam rá, de szemeim azonnal fennakadtak a sarkig tárt hűtőn, ezzel felkeltve az érdeklődést a csillogó mázzal bevont szedertortára. Jaj, csak Liza meg ne lássa. Akkor oda a meglepetésnek.
Esetlenül, az előbbi rémületem szédületében tébolyogtam odébb, és csaptam be a hűtőszekrény üdítőkkel és egyéb finomságokkal megrakott ajtaját.
-    -   Te mi a fenét kotorászol itt, amikor én a síri csendben, nem mellesleg rettentően felcsigázva várlak? – csattantam fel és talán az izgalomtól, talán az eddigi sokkos állapot miatt a megszokottnál jóval hangosabban és gyorsabban, szinte hadarva beszéltem.
   - Bocsi, teljesen azt hittem aludtál, meg amúgy is éhes vagyok – helyezte ujjait a hűtő ajtóra.
   -   Arra semmi szükség! – mutattam az asztalra, ahol kistányérok és tortavillák álltak felkészülten a desszert bevágásához, nem igán hívnám étkezésnek azon mozzanatokat, amikor Lizzivel tortát eszünk.
Egyik tökéletes ívű szemöldökét kecsesen felhúzta és zavarodott pillantásokkal cikázott köztem és a teríték között.
    - TORTA! – nyüszítettem, leleplezve magamat, és kibányásztam az elrejtett habos-babos csillogó villogó mázzal borított költeményem.
   - Neee, ezt nem mondod komolyan? – tekintett Liz a már az asztalon pihenő süteményre szikrázó szemeivel.

A torta elpusztítása közben ujjongva mesélte el rövid történetét, én pedig buzgón hallgattam végig, talán néha túl lelkes is voltam. Mesélt össze-vissza, szinte nyomon követhetetlenül, de ezek ellenére ittam a szavait. Éjfél is elmúlt, mire ágyba zuhantunk. El sem hiszem azt, ami velünk – legfőképp persze vele – történik.
~~~
Köszönöm, hogy elolvastad :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése