Oldalak

2014. július 27., vasárnap

1. fejezet

Ahol minden elkezdődött...

2013. május

 L
assan már egy éve koptatom a padokat a Vendéglátói Főiskolán, és nem nagyon mondok újat azzal, hogy elegem van az belőle, bár sikerült cukrászattal kapcsolatos munkát találnom, és ez az, ami ösztönöz, és átlendít a „nemakarom” időszakon. A lakásomhoz elég közel egy picike cukrászdába kaptam állást, ahol sajnos elég sokszor az eladói és a süti-pakolgatói munkákat sózzák rám, és a konyha közelébe se tudok férkőzni, de valahol mindenkinek el kell kezdeni igaz? A mai napom viszont korántsem ígérkezett felhőtlennek.
Kedvetlenül hallgattam a tanár, álmosító és monoton beszédét, kezdett rajtam eluralkodni a világvége hangulat. Lila tollammal apró vonalkákat húztam a lap szélére és firkálgattam mindenféle nonfiguratív ábrát. Hatalmasat ásítottam és emeltem fel a fejem a papírról. Szerencsémre, drága tanárunk Nózi (hatalmas az orra), szóval Ferenc bácsi éppen engem kémlelt a cseppet sem divatos szemüvege mögül, és szúrós tekintettel mérte végig ásításom pillanatát. A tábla ismét tele volt írva, mióta utoljára másoltam volna, ezért meglepődtem egy kicsit és szorgalmasan körmölni kezdtem, nehogy feltűnő legyen a lustálkodásom és az arcomra ezer százalékig kiülő unalom.  De persze a jó öreg Nózit miért is hatotta volna meg hirtelen igyekezetem, és tanulás utáni vágyam apró jelenléte. Rekedtes hangján szólított fel ülő helyzetemből:                                                                                                                         
- Vargha Renáta! – ejtette ki félig kiabálva a nevem. – Most azonnal hozza ki a történelem füzetét. - Erőt véve fáradt tagjaimon és kicsit megkönnyebbülve, hogy nem felelni hívott tápászkodtam fel a székemről és kicsoszogtam a tanári asztalhoz. Ezek után tuti nem leszek a kedvence. Elétettem a nagy spirálos lapköteget és hátat fordítottam, elméletileg nélkülem is végig tudja nézni gyöngybetűs írásomat. - Tessék csak visszajönni, egy szóval nem említettem, hogy elmehet, kezdte a rémítő szöveget. Ez visszavonhatatlanul egy felelés, vagy ehhez hasonló jele. Kellett nekem lustálkodni. Eltüntetve az arcomról az undorodás legkisebb jelét is fordultam vissza a tanárhoz.
 Meglepő módon nem is adott óriási feladatot, mindössze egy esszével tartozom neki. Ez nagyon jónak számít, főleg ha Nóziról, és persze a régóta nem szeretett történelemről van szó.
Sajnos a nap többi része is katasztrofális volt. Bár nem tanulunk bioszt kémiát, fizikát és földrajzot. A német és az angol duplaórák igazán le tudják fárasztani az amúgy se friss agysejtjeimet. Minek egy cukrászathoz (mert, hogy azt tanulom) ilyen marhaságokkal foglalkozni. Elég lenne a gyakorlati képzés, de neeeem, hát miért is lenne jó a szerencsétlen diákoknak? Kellenek ezek a brutális nehézségű magolós izék, akarom mondani, a tantárgyak.     
Szóval minden jókedvtől megfosztva sétálgattam hazafelé és közben rágódtam az élet nagy kérdésein, valamint hogy mégis miről írjak a rettegett házidolgozatomba. Az emberek tuti valami depis csajszinak néztek, de még az ő kedvükért sem voltam hajlandó mosolyogni. Már épp a megfelelő utcába voltam, szinte éreztem a lakásom hívogató hangját mikor a nagy főbejárati ajtó előtt valaki a hátam mögé ugrott és kissé eltántorított egyensúlyomból. Gyenge sikoly hagyta el számat mikor az illető vállamat fogta meg és megfordított tengelyem körül.                                                                                                            
-           Szia Reni! – hallottam meg a barátnőm hangját és kicsit lenyugodtam, mikor a szememmel is láttam, tényleg ő az.                                                                                                         
-          Liza, a szívbajt hozod rám! Mondd, azt akarod, hogy halálra rémüljek!?- vontam kérdőre életvidám barátnőmet, aki idétlenül ugrabugrált az orrom előtt, ezért a nagy szidásnak szánt mondandóm végét sikerült elnevetnem. A rosszkedvemnek szerencsére lőttek.
-          Van egy kis mondanivalóm, de be kell mennünk…- húzott be a barátnőm a közös lakásunkba. – Tehát, ehhez le kell ülnöd! – tanácsát megfogadva helyeztem hátsómat a konyhaszék barackszínű párnájára és kíváncsian figyeltem mi fog történni. Líz fel- alá járkált előttem és gesztikulációkkal tarkította elhúzódó beszédét… Néhol a száját rágcsálta, ami nála igencsak az idegeskedés jele. Ajjaj. Könyörgök, nyögd már ki!- türelmetlenkedtem gondolataimon belül, de mintha meghallotta volna az agyammal folytatott belső kommunikációt, rátért a lényegre:
-          Jelentkeztem az idei x-faktorba! – jelentette ki egy levegővel, és kihúzta magát. Mint, aki nincs eszénél ugrottam a nyakába, és dicsértem meg remek ötletét, tudniillik nagyon szép hangja van, és már az általános iskolás korunkban is sokszor szerepelt énekkarban, vagy csak úgy egyedül, persze népdalokkal és nem pop slágerekkel. Akkor sajnos még nem láthattam, mivel nem egy iskolába jártunk, de rengeteg kép és hangfelvétel tanúskodik ritka képességéről. Máig csak kisebb, amolyan házi versenyeken indult, de most azt hiszem megtört a jég, mondjuk belegondolva egészen nagy teher, amit magára vállalt, de én támogatom bármi lesz.
-          És mi? Hogyan? Hol? – kérdezgettem összevissza és valami féle örömtáncot jártam a kis helyiségben. Liza szép lassan beavatott a részletekbe és megkért, hogy kísérjem el a meghallgatásra. Ennek persze megint örültem, amolyan „majom vagyok és örülök a farkamnak” stílusban. Még vagy’ tíz percig sokkoltan ugráltam és mintha már megnyerte volna sikongattam. A szomszédok tuti örültek, de ez akkor legkevésbé sem érdekelt. Szép megkoronázása a mai napnak.
Amikor délelőtt azt hittem borongós napnak nézünk elébe, - és itt nem csak az időjárásra célzok - nagyot tévedtem. Ennél jobbat már el sem tudnék képzelni, és még mi jön ezután…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése